Dagen efter.

Jag är fortfarande lite tagen efter igår. Så idag har jag varit lite trött och hängig. Hade ont i huvudet när jag var ute i stallet och mockade. Sprang med Sebbe fram&tillbaka, mamma tyckte inte att han haltade längre. När jag var färdig i stallet så skulle jag ner till hagen och hämta Sebbe för en ridtur. Men det ville inte han. Där e som en stor 20 cm-djup damm i hagen, och han stod mitt i den. Och de enda gummistövlarna som finns i denna familjen ägs av pappa. Så det blev ingen ridning då. Istället skakade jag grenar för att få ner äpplen till Lorden från äppelträdet. Lyckades få ner två. Det första bara gav jag till honom. När han ätit typ 1/3 av det så fick jag honom att gå&springa efter mig, backa & snurra runt när jag gick från huvudet och mot bakdelen. Varje gång han gjorde rätt belönades han med en liten bit äpple, klappar&ord. När äpplet var slut så bara mös vi lite.

Eftersom att där har varit väldigt fint väder idag tänkte jag gå ut en sväng och fota nu när solen faktiskt var framme och det inte blåste så. När jag hade hämtat kameran inne så satte jag mig på altanen och gosade lite med katterna. Då lade sig Elvis i mitt knä, så jag tog lite närbilder på honom. Efter att tag så kände jag hur trött jag var och lade mig ner. Då la han sig på/mellan min arm och kroppen. Och Smulan la sig på mina revben. Sen bara låg vi där. Fast efter en stund blev det väldigt kallt om händerna. Mamma tog kort på oss, hehe.

Resten av dagen tillbringade jag inne. Och inne har jag inte gjort så mycket. Jag måste plugga på spanskan, suck. Sen borde jag göra kompleteringen på svenskan. Och spanska-recensionen på I rymden finns inga känslor. Aja, spanskaorden är det som måste göras i första hand.

Red Sebbe barbacka i paddocken. Han haltade inget och kändes fin. Efter endel sidvärtsrörelser, volter, halter&halvhalter i skritt sänkte han sig & gick riktigt bra i traven. Galopperade inget och red inte så länge eftersom att han stått i två dagar och endast skrittat lite i två dagar innan det. Tror att han behöver vila lite från sadel ett tag nu, så jag ska rida ett tag bara barbacka. Bättre på balansen och benmusklerna. Lite barbackahoppning skulle vara kul..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0