Sebbe 15 Augusti.

Hade värsta snygga galopp-outfiten idag! Röd träningssadel, grön padd, grönt skydd vid sadelgjorden och rött träns. Jag hade röd väst och jockeyhjälm med rött och grönt överdrag 8)

Gick först ut och skrittade och travade ltie i skogen. Klättrade och försökte göra lite skänkelvikningar. Hade med mig dressyrspöt. Det är bara det att han blir så jevla stressad när man har med sig det, eller spön över huvudtaget faktiskt. Han går lixom med huvudet i vädret och småtaktar typ. Vet inte varför han är sån, det är samma sak var man än rider.

När jag kom hem igen skrittade jag kavaletti och gjorde ännu med skänkelvikningar, kavalettin hjälper ju till att träna upp musklerna och skänkelvikningar lösgör. Jag undrar bara hur lösgjord han faktiskt blir av det när han stressar upp sig och nästan kastar sig in i skänkelvikningarna så fort jag ställer honom lite åt ena hållet? Vi får försöka jobba på det. Så att han går avslappnat innan jag plockar fram spöt. Förresten så gick han skitfint ett tag igår! Sänkte huvudet och höjde ryggen som tusan! Den känslan är helt underbar ♥

snyggoutfit.se

Kommentarer
Postat av: Emma

Coolt! Brukar du rida jockey på honom också? :o

2011-08-15 @ 22:13:03
URL: http://emmategler.stinaq.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0