Dag 6 - Hästens mat.

Dag 6 - Det här äter min häst varje dag

Mina hästar äter en hel del varje dag.
Sebbe äter nog mellan 8-10 kg hö om dagen. Har äter tre sorts foder. Tre müsli & ett lite med strå-aktigt. Kallas för Leisure Mix, Convelacent Diet och Safe & Sound. Safe & Sound är strå-fodret. Alla hästar kan äta det. Även fånghästar. Sen får han nått risliknande pellets, mineraler, MSM, aloe vera, djävulsklo & morötter. & för att han ska bli lite tjockare så blandar jag i 1 näve alfalfa. Det är lite grövre strån.

Lorden har ett grovfoder som jag enkelt benämner som "bös". Men egentligen heter det HiFi. Det är som alfalfa fast mycket finare. För fånghästar & äldre hästar som inte kan tugga hö, ensilage & annat grovfoder. Funkar superbra till Lorden! Dessutom äter han en müsli, Sixteen Plus, & Convelacent Diet och Safe & Sound. Resten är samma som Sebbe; nått risliknande pellets, mineraler, MSM, aloe vera & morötter. Men inte djävulsklo & alfalfa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0