Del två, Sjätte juni.

Efter att vi hade grejat med dom i stallet så ledde vi ut dom, fick med oss M's lillasyster Linnea till att fota och hoppade upp och red iväg mot paddocken.



I paddocken gjorde vi bara lite basics i sisådär 10-15 minuter. Halter, igångsättningar, volter, random svängar och så. Daniella är definitivt ingen "åka med på-häst" utan det gäller att vara bestämt i början. Annars gör hon som hon vill. I början lyssnade hon inte alls när jag tog tygeltag, varken halter eller när jag ville svänga. Dessutom gick det fortare och fortare om man försökte styra med ben. Efter en stund släppte det dock då jag var väldigt noga med att berömma henne såfort hon gjorde rätt. Så tillslut stannade hon såfort man kramade tyglarna lite och dessutom reagerar den lilla damen väldgt bra på sittbenen!







Sist så travade jag runt på henne. Måste säga att det är sjukt kul att trava på shettisar haha! Ibland gick det fortare och fortare och när jag försökte svänga så tvärvände hon typ och då är det ite så lätt att sitta kvar ;) Kul var det iallafall hon hon var duktig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0