Lite träning från marken.

Efter att jag varit nere med Sebbe en sväng vid sjön tränade vi en stund från marken också medan Lorden åt upp sin kvällsmat.

Jag börjar med att gå, och då begär jag att han ska gå med huvudet/nacken vid mig. När jag stannar ska han stanna och sen så börjar det om igen. Alltså att vi går, stannar, går stannar osv. Övar dessutom endel på att han ska stanna medan jag backar bort från honom och när jag sätter mig ner på huk och kallar på honom så ska han komma fram till mig. Det funkar efter att tag, eftersom att han gärna vill gå efter mig eller så blir han ofokuserad och äter hellre gräs eller tittar på annat under tiden jag backar undan. Då lyssnar han inte sen när jag kallar in honom, vilket är lite störigt.

Har någon tips på vad man kan göra för att på hästen mer uppmärksam på en? Han är väldigt lättdistraherad nämligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0