Plastträns.

Plastträns tycker jag är riktigt roligt! Det är lätt att sköta, finns i roliga fäger, håller bra och är snyggt. Kanske inte till dressyr men annars är det är tufft! Har läst på flera olika bloggar och andra sidor att "Plastträns ser billigt ut." eller "Det är bara folk som inte orkar putsa som har plastträns." Jag tycker inte nått av detta. Visst, ett plastträns behöver inte lika mycket omvårdnad som ett vanligt i läder, men det betyder ju inte att man aldrig behöver tvätta det? Det blir ju smutsigt precis som andra träns.

Eftersom att tränset består av plast så blir det ju inte förstört av regn och lera som läder blir. Hur praktiskt är det egentligen inte att ha ett plastträns när man ska åka på utomhus-tävling och regnet öser ner? När det skvätter upp massor av sand och det enda man behöver göra är att skölja av tränset med vattenslangen och så är det klart?

Jag kan nästan bara se fördelar med plastträns. Nackdelen är att vissa ser faktiskt billiga ut. Annars tycker jag är är praktiskt, snyggt och roligt! Tänk vilka snygga och unika outfits man skulle kunna mixa ihop!

Vad anser ni om plastträns? När är det okej/inte okej? Är det snyggt? Varför ha ett/varför inte ha ett?


Kommentarer
Postat av: Mysan - Westernryttare

Vart har du köpt ditt? kan du tipsa om olika sidor där man kan köpa dom?



SLäng gärna in en kommentar på min blogg när du gjort det! :)

2011-12-15 @ 15:47:36
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0