Trotsade vädret.

Efter endel velande bestämde jag mig till sist för att rida och krängde på både mig och Wincent ordinarie kläder under och regnkläder över, eller i Wincents fall ett ulländtäcke under och vattentåligt ridtäcke över. Sen trotsade vi vädret och gav oss ut i blåsten och regnet. Wincent var motvillig till att börja med och undrade vad fasen jag höll på med som tvingade ut honom i detta skitvädret. Men efter en stund glömde han av det och pinnade på så glatt.

Jag insåg att det faktiskt är rätt mysigt att rida i regn sålänge det inte öser ner och om man har kläder så att man inte blir blöt och kall! Mindre kul när det regnar så mycket att man får vatten i ögonen, inte ser var man rider och när det regnar igenom regnkläderna.. Been there, done that. När vi vänt och var påväg hem mojnade det lite och det var lite uppehåll men när vi kom hem så började det regna igen.

Wincent skötte sig bra men har överskottsenergi, måste komma igång och tränatränaträna! Går allt vägen har vi datum för första starten! Spännande va? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0