Hoppning idag.

Vakna vid halv nio, men drog mig en stund.
Vid nio käka jag frukost, sen traska runt och göra inget, och vinka av mormor.
Vid 11 gick jag ut och plocka ut hästarna och mocka Sebbes box.
Jag hjälpte pappa med hinderstöden. Spruta in träolja i hålen där bomhållaren ska vara.
Mathilda kom och hon fick mocka Zerox för jag hade glömt att hon skulle komma x)
Fixade färdigt stöden, och sen fick jag torka bort träoljan som runnit, kletigt.
Vi gjorde färidgt i stallet. Sen ställde vi ur hinsterstöd och bommar.
Ett kryss och två rättuppstående.
Innan ridning käka vi äpple, och kollade på Zerox som dampa runt när dom flyttade stock.
Kropp som en ardenner, psyke som en arab.
Borsta Zerox, och blåste honom i näsborrarna x)
Hoppningen gick väll sådär. fick la till typ 3-4 snygga språng. Resten va skit.
På ett hinder vägra han eller gick brevid typ jättemånga ggr.
Sluta med att mamma kom ut och sänkte och hjälpte mig med hur jag skulle få honom att göra det ordentligt.
Han var bara sur och grinig för att jag inte gav mig.
Bättre lycka nästa gång.
Mathilda red Sebbe en sväng efteråt. Han är dammig.

Käkade hamburgade med vanligt bröd. Typ Äntligen elr nått sånt hette det. Hamburgerbrödet va slut. Buhu.
Efteråt blev det Brownie som egentligen skulle vart kladdkaka. Fast pappa hade inne den för länge ..


© www ska det ju va ....emmajjoo.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0