Idag, 8/4.

Idag provade jag då att gå till stallet. Mathilda och jag mockade och så, gjorde det vanliga. Kände att jag blev trött fort, och var tvungen att sätta mig och vila några gånger. Drack också massa vatten. Hästarna fick iaf gå 20 minuter på skrittmaskinen innan ví skrittade en runda på 25 minuter. Eftersom att jag har varit sjuk så har dom stått i tre dagar nu och därför tog vi det lite lugnt. Dessutom tror inte jag att jag hade orkat mer än så.
Sen bestämde jag mig för att åka med Mathilda till ridskolan. Blev dock väldigt stressigt eftersom att jag inte hitta mina skor och därför glömde jag kameran. Så inga bilder, tyvär.
Det såg iallafall bra ut för Mathilda idag :) Det tyckte Anna också. Vi kollade på gruppen efter. Det gick inte så bra för killen som hade Bobbo efter.
När vi kollade på hoppspecialen så blev jag helt "vill hoppa, vill hoppa!". Men paddocken är fortfarande under vatten så ingen hopping än på ett tag. Suck. 
Jag frös om fötterna i mina tunna tygskor, hmm converse. Inte det bästa när det är småkyligt ute. På vägen hem diskuterade vi mitt namn och ett efternamn. Mathilda tyckte jag skulle heta Emma Lustig som Marie, Grytåsa, heter. Sen snacka vi vidare lite om det och jag brast ut i ASGARV. Jag skratta oavbrutet i minst fem minuter. Jag skratta så mycket så Mathildas mamma skrattade åt mig, och hon ville inte lämna av mig hemma eftersom att det inte var nån hemma, pågrund av mitt tillstånd. Det va ju såklart ironi och skrattet var slut efter en stund, innan vi var hemma.
Väl hemma igen plockade jag in djuren. Zerox måste vara en vår/sommarponny lr något. Han är typ förändrad. Hmm. Alla gick lösa in och Zerox sist. Han försökte inte ens trava ikapp dom. Men det brukar han göra när jag leder in honom. Skumt.
Just det ja. Mathilda har nya smeknamn på Sebbe och Zerox. Sebbe är Getskägget och Zerox är Lädersvansen x)
Har kollat på två avsnitt Ghost Whisperer på TV400. Dom va bra.
Fast nu ska jag stänga av och borsta tänderna. Behöver sova.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: MELLLIIE

svar: Tack!

Kram

2010-04-09 @ 11:24:23
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: Jonna [FOTO&HÄSTAR]

SV; Tack. :D

2010-04-09 @ 12:09:35
URL: http://jonnaanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0