Duktig.

Jag tycker att jag är duktig. Jag har städat foderkammaren. Den var inte lite smutsig. Jobbigt va det med rent blev det. Kan inte fatta att det kan finnas så mycket hinkar och lock i ett stall med bara två hästar .. men men.
Red Sebbe 1 timme & 10 min ute idag. Han var fin, skrittade mest eftersom att jag bara ridit i lite drygt en vecka. Men lite trav blev det osså. Dock är han typ extremt ömfotad. Han borde ha skor. Får snacka med mamma om det. Dessutom växer hans bakhovar som ogräs. Hon verkade för typ .. 1 månad sen? Dom är långa igen. Lilla häst. Plus att där vi klippte han i vintras har han fortfarande inte tappat sin vinterpäls. Det är bara problem med min lilla ponni. Dock har han klarat sig helt från fång och annat skit som gjort att han har haft ont. Enda gången vi inte kunde rida va när bakhovarna vart jättelång och så trampade han på en sten eller nått så att en jättestor bit utav "ytterkanten" typ gick av. Han haltade inte av det men vi ville inte chansa. Jaja, nu är han iallafall pigg och rör sig hur fint somhelst. Men ja, han är gammal. Så vi får se hur länge han håller. Fick duschat han efter ridningen iallafall eftersom att han var svettig typ överallt. Han tyckte det va skönt. Sen gick han på skrittmaskinen i ca 30 minuter. Nu blev det en hel del om min lilla indianhäst. Får ta och skriva lite om Lorden någon gång snart. Har inte nästan inte skrivit något alls om honom här. Fy för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0