Dutti hest.

Måste säga att man kan inte alltid tro att Wincent bara är 4 år. Idag blåste det nästan storm med jämna mellanrum, och han bryr sig inte? Bryr sig inte om grenar som far runt, preseningar osv. Missförstå mig rätt, jag tycker det är otroligt bra att han inte bryr sig om det, men jag blir lite överraskad bara ;) Han brydde sig inte heller speciellt mycket när det efter ridpasset började mullra och ha sig. Han kollade lite ut genom dörren samtidigt som han tugga upp maten han hade i munnen. Han blir nog lite säkrare för var dag skulle jag vilja säga. Dessutom litar han på mig och respekterar mig på ett annat sätt nu, vilket känns superskönt! :)

Gjorde det vanliga idag när jag red. Aktiverar honom mycket i både skritt och trav så han inte blir uttråkad och varvar det med kavaletti i skritt. Provade i trav oxå två gånger men det var lite för tajt för att han skulle få plats även om han verkligen måste länga på stegen när vi skrittar över. När vi galopperar så gör vi det bara runt fyrkanten. Först och främst för att det går för fort för att svänga, och det känns onödigt när han inte riktigt har koll på benen i snävare svängar som det blir i vår paddock eftersom att den är såpass liten. Han är dessutom mycket lättare i vänster varv då han gått på banan och då rider man i vänster varv. Det är inte så att man måste bryta av femtioelva gånger från vänster galopp och göra om det, men den är lite svårare att båda fatta och hålla igång. Galoppen är det vi kommer behöva jobba mest med. Men han är ju somsagt ung, och vi har inte bråttom!

Ska försöka få med mig någon som kan fota och filma när jag rider honom, så blir det lite roligare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0