Hestarna idag.

Skrittade först ut en tur på ca 20 minuter på Sebbe med Lorden som handhäst, det gick superbra :) Lite klättring och så. När jag kom tillbaka släppte jag ut Lorden i hagen och gick lite kavaletti med Sebbe, både skritt och trav. Till sist jobbade jag på skänkelvikningarna.

Sebbe vill gärna göra så att han böjer bara på halsen och går rakt fram, för det är enklast så. Mamma var med och puttade på honom så att jag fick känna hur det verkligen skulle kännas. I början gick det inget vidare med det lossnade lite mer på slutet. När man får honom att gå lite i sidled så tappar han bakdelen och det är inte det lättaste att få med sig den, så jag ska testa med ett dressyrspö imorrn så jag kan peta till honom på rumpan så han får med sig bakdelen oxå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0