Kajsa gästbloggar!

Hej alla emmas läsare, jag har fått äran att gästblogga här på Emmas blogg som jag annars följer varje dag, noga och ofta! Jag är 14 år och bor i varbergs stad, går på påskbergskolan och börjar åttan till hösten! På min fritid hänger jag med kompisar, fotar, åker longboard, sitter vid datorn och framförallt är jag i stallet, vilket är ett väldigt stort intresse för mig! Tänkte berätta om tre små söta ponnysar och lite mål jag har i min ridning!
Hoppas ni gillar det! Och hoppas ni orkar läsa allt, haha ;)
Dressyrstjärnan
jag är medryttare på en av ridskolehästarna, Felix en söt liten dressyrkille!
Han ska jag(om jag fortsätter så länge med honom) ha som dressyr KM ponny typ ;)
Så det blir nog km i år, vi har legat lågt med hårdträning denna terminen, annars blir det nästa år igen.
Han är en riktigt pärla lilla Felix och jag har verkligen lärt mig mycket med honom.
Hittat på massa roliga grejer också, galopperat runt i sommarhagen, racat runt i hagen haft fotodagar och mysiga uteritter tidigt på morgonen, det är de viktigaste stunderna för Felix eftersom han inte får göra så i vanliga fall!
Kolla bara visst är han fin min ängel?
Knasponnyn!
En annan ponny som ligger mig riktigt varmt om hjärtat är en het irländare som heter Archie Flight.
Han och jag har en liten rolig historia faktiskt, för ett halvt år sedan HATADE vi varandra, helt ärligt vi gjorde verkligen det! Alla lektioner jag hade honom slutade med att jag satt arg som f*n på honom och han med öronen bakat och helt oarbetsvillig. Jag satte jättehöga krav på honom, han fick inte göra en enda dum greje och så fort han gjorde det tappade jag tålamodet lättare än på någon annan häst. Jag hatade verkligen att sitta på honom.
Men sen en tävling, när jag skulle ha Bobbo fick jag efter massa trassel byta till Archie, min tävlingsdag var försörd. På framridningen stack han två gånger, skyggade för spöt och var rädd för de andra hästarna.
Inne på banan skötte han sig super och efteråt, trots allt var jag väldigt nöjd! fast det visade jag inte för någon, inte när jag hade haft archie det går feet bort fö mig! Men jag fick börja rida han mer och mer, bara dressyr, hoppa honom ville jag verkligen inte trots mitt intresse till det. Men så började jag sakta men säkert hoppa han mer och mer, och sen hoppade rsc finalen på honom, och det var utan att överdriva den BÄSTA rundan jag ridit någonsin, jag var sååå stolt över mig själv och honom, eftersom det var första gången han nånsin hoppade på en gräsbana på tävling. Ponnyn e elit och han visade verkligen mig hur det skulle gå till!
Hoppkungen, min finaste
På bilderna ser ni världens underbaraste ponny!
Han är så otroligt snäll fin och undrbar så jag kan verkligen inte beskriva med ord hur mycket denna ponnyn betyder för mig. eller jo det kan jag, han betyder allt, LÄTT!<3
Denn ponnyn har lärt mig så otroligt mycket, ridläger, lektioner, uteritter, tävlingar, mysiga promenader plus massa mer. Han är så himla fin och söt, man kan inte kolla sig mätt, han är för fin för det!
Han är en gammal hopponny, han är elit denna ponnyn när de är dags för hoppning, helt sick!
Han hoppar allt, hoppar bra, svänger snabbt, pigg och alltid framåt till allt,det är en dröm att hoppa honom!
Dressyren är också rolig med honom, han är lite stel men det släpper ofta efter första galoppen och han går fint sen. Rida ut på är helt supermysigt också, han gör absolut ingenting, inte ens om han är själv.
Mina finaste minnen med honom är när jag red han varje dag en hel vecka, så mycket kul vi fick göra tillsammans, det betydde massa för mig! Och tack för tredje placeringen vår senaste tävling, hihi (a)
Japp denna ponnyn är elit med flit, han är helt enkelt underbar!
Mr Pablo, världens sötaste, jag älskar dig ängeln min!♥

Vitus, the one and only
Jag orkar inte berätta hela historien igen, det är lika jobbigt varje gång så tar de kort.
Jag och Vitus, bara jag och Vitus. I tre hela år, det va bara jag och han för mig.
Varför någon annan när han fanns.
Och varför skulle han ta nån annan när de nästan bara va jag som tyckte om honom så mycket?
Så ja det var han och jag.
Men i höst började han krångla på lektionerna, fick ont i ryggen, hovarna magen och fick åka från ridskolan i vintras, nån vecka innan jul, för att få vila sig.
I påskas avlivades han, världens finaste ponny, jag kunde inte fatta det. Han fanns inte mer?!
Ena halvan av mitt hjärta försvann och kommer aldrig tillbaka, kan inte fatta!
Loved you once, loved you still, always have, always will ♥

min fina..

Lite mål och tankar i huvudet på mig, saker jag diggar och andra grejer.
.
Okej min mål är så många så det skulle kunna bli en hel bok av det, haha ;)
Jag är en sån ryttare som sätter alldeles, alldeles för stor press på mig själv.
Det har jag gjort sen jag började rida, och kommer förmodligen alltid att göra.
Jag tror nog det är därför min utveckling går så snabbt, de är just för att jag har krav på mig, från mig själv!
Men nu är iaf två mål, dressyr km med Felix -11 eller -12 och att nolla hopp KM med bobbo i år.
Jag berättar inte fler, de kommer bli too much att läsa då!
Något jag diggar är snygga ridkläder, det bara älskar jag!
Speciellt tretorn stövlarna, dom diggar jag sjukt mycket!
Ni som är rider, köp dom och ni kommer aldrig ångra er!
Önska er dom i present eller vad som men se till att få tag i ett par XD
Nej men ärligt dom är sååå sköna.
Jag diggar också sånna där korta glittriga hoppspön, dom är bara fö snygga ;D
Nått jag hatar är när man slår sönder hästen med spöt, okej jag har alltid ett spö i handen, men jag har det ju just bara i handen, använder de i nödfall, t ex om hästen kommer lite fel på ett hinder, hästen inte tar hjälperna osv
Folk som slår en gång 'stör jag mig inte alls på', två gånger i rad 'helt okej', tre gånger i rad 'nu räcker det', fyra gånger eller fler 'lägg av annars kommer jag och smäller te dej me spöt' XD
nej men sådär tycker jag verkligen!
.
En annan sak jag verkligen stör mig på är en utryck som många använder "det är aldrig någonsin under några omständigheter hästens fel", så vadå och hästen är jättebusig och bockar av mig, är de mitt fel då?
Eller om hästen bara tvär vägra att hoppa, man gör exakt precis som vanligt men hästen vägrar, är de också mitt fel då?
Okej i 9/10 fall är det faktiskt ryttarens fel, men den där 10 gången är det också hästens fel. Ni kanske inte håller med mig alls här, men det är vad jag tycker och jag står upp för det.
Sen måste jag bara hissa och dissa som sista lilla grej också ;D
Hiss:
Jag hissar nellie berntsson, hon är så sjukt ball den tjejen. Och stella, my gosh, den ponnyn, så jävla snygg!
Thonna, riktigt fin också, inte min stil på ponny men visst, hon är riktigt fin.
Helt galet hon mogen denna tjejen är och hur mycket bra hon har att säga.
Sen att hon råkar rida sjukt bra och ha ett utseende to die for gör inte saken sämre!
diss:
Mitt ridläger, eller asso de va ju kul, de va det men jag var verkligen besviken när jag kom hem!
Gav de en till chans i år men de va nog den sista, nästa år funderar jag på grällsta eller AW nån av er läsare här hos Emma som har varit där? Är det bra isåfall? :D

Okej allihopa, hoppas ni är nöjda över inlägget, speciellt du Emma!
Kolla in min blogg HÄR!
Den är nystardat och min gamla hittar ni HÄR!
Lämna gärna en kommentar här eller hos mig vad ni tyckte.
Peace out!
Pössss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0