Klappat och klart!

Kommer ni ihåg hemligheten som jag, inte, berättade om för ett tag sedan? Den, han, heter Wincent Wega! Han är 4 år gammal, fuxvalack och arab! Vi har köpt honom av Marie då hon inte har tid att satsa på en arab när hon har stallet fullt av fullblod.

Han är startad ett par gånger i galopp men han är såpass ung så man har inte hittat riktigt vilken distans han går bäst på, men mamma tror han kan gå bra på alla distanser. Han har dom mjukaste gångarter jag någonsin varit med om! Det är som att sitta i en soffa.. ♥ Dessutom så älskar han att hoppa och hoppar väldigt bra för att bara vara fyra.

Jag skrev ju att jag och mamma varit en trip till skåne, då var vi nere och provred honom. Så underbar häst! Det var verkligen jätteroligt att rida honom och jag tror att båda han och jag kommer uttvecklas massor tillsammans! På lördag ska vi hämta hem söteWincent. Men, Wincent är inte bara min häst utan mammas oxå. Vi ska helt enkelt dela på honom. Till en början så ska vi bara ta det lugnt och verkligen lära känna varandra, sen så börjar ridningen och när vi är redo så ska vi testa på båda det ena och det andra tillsammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0