Redigera sina bilder.

Jag tycker det är helt okej, och jag tror att väldigt många gör det. Visst strävar man efter att ta så felfria bilder som möjligt, men när ljuset eller färgerna sviker så är man väldigt glad över att faktiskt kunna redigera bilderna så att dom blir trevliga att titta på. Och visst blir man väll helt klart mer intresserad utav en bild med fina färger än en grådaskig?



När jag redigerar mina bilder ändrar jag kontrast, exponering och färgerna. Om det behövs. Är den lagom exponerad så ändrar jag inte det osv. Men ibland ändrar jag öven till svartvit, sepia och liknande effekter om det passar. 



Jag strävar främst efter att få mina bilder och se så naturliga ut som möjligt, orörda. Vissa bilder är lätta att överredigera, och ser jag tillbaka på mina bilder för ett år sedan så tycker jag nu att många av dom ser just överredigerade ut. Men det är bara att öva.


Kommentarer
Postat av: mindaaa

Du är ju såå fett bra på att fota.. :):):)



puuuss

2011-08-12 @ 12:33:37
URL: http://mindagillberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0