Tappat en sko.

Wincent hade tappat en av sina skor idag. Var inte säker på om jag kunde rida ändå och velade lite innan jag bestämda mig för att rida ett lätt pass, men skritt och lite trav bara. Det kändes bra och sen skrittade vi ut en sväng. Han var rätt så fjollig idag, gick och gnäggade efter dom andra ända tills vi vände och sen ville han småtrava hela vägen hem, söten!

För en stund, typ 20 minuter sen, så var jag ute och plockade av den andra skon. Mina första avplockning i hela mitt liv! Det var ganska svårt eftersom att man måste först slå på sömmen där den sticker ut på framsidan hoven så att den blir rak, annars skadar man hoven när man drar ut den. Sen skulle man dra ur sömmen neråt, mot tån alltså så att sömmen böjde sig typ.

Först ville Wincent inte riktigt vara med. Drog bara åt sig benet så fort jag försökte hålla det med mina ben. Sen höll jag imot en gång när han drog och sen så stod han still utan några större problem. Han är otroligt klok den hästen! Tog en stund att banka till alla sömmarna, sen jag jag inte på att alla vara tillräckligt raka för två kom jag inte åt att slå på ordentligt. Sen så höll jag i W's hov och farbror drog ut sömmen. W va helt cool och stod helt stilla hela tiden, försökte inte rycka åt sig benet en enda gång på alla sex sömmarna vi drog ut! Duktig hest ♥ 



Kommentarer
Postat av: Mathilda

sv; Notera ordet hade här med, den grimman skavdee ):

2011-08-26 @ 21:30:56
URL: http://mathiildasjoberghh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0