Dag 1 - Jag & min häst.

Dag 1 - Presentera dig och din häst

Tja, jag är då en tjej på 15 år. Jag är uppvuxen med hästar, men började rida "på riktigt" när jag var 5. Då red jag på ridskola. Red där tills jag var 12.
Förövrigt är jag en glad & sprallig tjej skulle jag väll tro. Har väldigt lätt för att skratta åt saker & tycker mycket är kul. Min humor är bara så bäst 8) Blondin enda in i benmärgen, & inte helt tappad. Men ibland händer det ju. Mina vänner är bäst, & min pojkvän är finast, faktiskt 4 månader med honom idag

Sebbe är min tjockisponny som tydligen är tävlad upp till Nationell FEI i dressyr, med placringar upp till LA. Inte med mig såklart, haha. Han är 26 år med okänd härstamning. Han är född i Danmark, men står som Import från Norge eftersom att det var där han tävlade. Jag har haft honom i 6 år i februari. 
Min lilla indianponny har ett hjärta av guld, & har lärt mig ganska mycket. Han lär mig nog fortfarande. Jag älskar honom så mycket! Dock har jag varit nära på att förlora honom ett antal gånger. Sebbe är triangelmärk & vid för hårt ridning, för anträngande, så blir han sjuk. Kan inte gå, ligger hela tiden, äter inte & är hängig. Dessutom gör det ju ont när han reser sig, så han kan nästan inte göra något. När han var som sjukast tog det 10 minuter att gå de 40-50 meterna till hagen. Förra sommaren hade han fång, mirakulöst nog blv han frisk igen & hade det inte i sommras trots att han gick på grönbete, & förra vintern hade han en enorm hovböld. Nu har min ponnybus varit frisk i ett helt år! Normalt för er med friska hästar kanske, men jag är så glad! :'} Har har inte mått så bra som han mår nu på evigheter!

Första eller andra ridturen :'}




Lorden, min pensionär, är min bebis. Han är 39, tufft va? 8), & jag har haft honom sen sommaren samma år jag skulle fylla två. Dvs 14 år i sommar ;) Jag har gjort massor med Lorden. Jag har haft superkul med honom! Ridit för tränare, hoppat, ramlat av, gråtit, blivit rädd, varit på galoppläger, ridit ut, hoppat ute osv. Har en massa minnen med honom. Kommer ihåg när jag var på galoppläger med honom. Han sprang ju i stortsett lika fort som D-ponnisarna, haha. Han skenade runt med mig på Göteborg Galopps sandbana & jag satt på hans rygg & skrek. Inte det bästa javet, men jag va 10. Mamma va inte glad & tvingade iväg mig på att andra varv, då gick det bättre. Denna gången hade jag åtmindstonne lite kontroll. Det var häftigt att skrika "SE UPP!" till dom stora tjejerna som red framför, haha 8) Kommer nog aldrig glömma det. Det roliga är, att han är fortfarande lika pigg 8)
Mindre kul stunder som när han hade kolik kommer jag xå ihåg, ltie svagt. Mamma & pappa var uppe & gick med honom hela natten. Skulle kunna skriva istortsett hur mycker somhelst om min vita springare. Men då kommer ni inte orka läsa. Somsagt är han 39 år. Welshponny & skimmel. Sägs att han hat tävlat SM hoppning. Men jag vet inte säkert eftersom att jag inte vet när han tävlade är det svårt att ta reda på det. Hoppar som en gud gör han iallafall, synd att jag inte kan rida honom längre :( jag älskar honom nått sjukt! Kan inte tänka mig att liv utan honom. För han har alltid funnits där. Alltid.

Haha, jag är kanske 6 år eller nått 8)


Kommentarer
Postat av: Ida

Shit vad gammal Lorden är! :o Men söt!

2011-01-12 @ 22:09:40
URL: http://ocharmig.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, jag ÄLSKAR bilden längs ner <3 Hans uttryck är för underbart :')

2011-01-12 @ 22:16:46
URL: http://ylandekatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0