Mathilda gästbloggar!

Hej alla!
Jag är Mathilda, Emmas allra bästaste vän :) eller nåt...
Ja iaf, Emma ville att jag skulle gästblogga här när hon va borta så det gör jag.
Så, vem är jag, typ?
Jag är en glad, hästintresserad, livfull tjej som bor här, i ett litet hus på landet med två (snart tre) ponnysar och fem katter. Min familj bor också här såklart ^^ Jag är 15 år, snart 16 och 172.2 cm lång, (väldigt viktigt att veta)
Mitt största inresse är då hästarna, men jag gillar också att fota, även om jag är långt ifrån bra så är det alltid kul! Något annat jag älskar är också musik, mina favoriter är Jonas Brothers, Justin Bieber, Petter, Sofijah och Evanescence, lite blandad musiksmak ^^ Just nu är det helt klart Jonas Brothers som ligger högst upp på listan för min del, helt jätte underbart fantasktiskt bra♥

Mina hästar består av(haha xd) två svarta shettis ston.
Fontana, ca 3 år gammal, min lilla älskling, har jag uppfostrat själv skulle jag vilja säga ^^ När jag fick henne var hon helt respektlös, oindriden, elak och sur. Nu är hon halvt inriden, onödigt glad, och lite mindre respektlös, fortfarande rätt elak dock, men det är nog hennes personlighet... Vi har även byggt ett starkt band till varandra, detta märks främst när andra försöker rida/greja med henne. Just nu arbetar vi mest psykist. Jag tar ofta små promenader med henne, då går hon ibland lös, hon har inte försökt sticka än, även när vi har travat "löst", det som kan rubba våran komunikation är dock gräs i vägkanten xd
Vi övar också in lite tricks just nu ;) än så länge kan hon; Puss, Vacker hov(lyfter/skrapar lite med vänsterben.), Upp(lyfter/skrapar lite med höger hov) och nu ska jag försöka ge mej in på spanskt skritt då ^^
Min fina Bebis.


Daniella gör jag inte så mycket med, jag har helt enkelt inte fastnat för henne på samma sätt som jag fastnade för Fontana. Ibland tar jag med henne på promenad, eller sånt, men jag lägger inte ner så mycket tid på henne. Dock tar jag ofta in och borstar henne så att hon inte känner sej helt bortglömd :)
Daniella.

Och nu kommer det uppenbra avsnittet om min allra älskade älskling :D
Bobbo, en brun connemara valack på varbergs ridskola, Världens finaste och bästa ponny, min älskling♥
Han är en rätt seg ponny när det gäller dressyr och uteritter, på hoppningen däremot, då tänder han till, och jag överdriver inte när jag säger att han är näst intill omöjlig att bromsa upp innan ett hinder, har han fått syn på det springer han i full fart mot det xd Det är det bästa han vet :)

såhär ser han ut när han hoppar :)




Oj, det blev rätt långt, nån som fortfarande läser? x)
Ja, det var iaf allt från mej, (för den här gången 8) ) Hade bra, och om ni tycker jag verkar intressant så kan ni ju klicka in er på min egna blogg där jag vanligtvis håller till, med roliga nyheter om vad livet har att ge :D
Tjaaoooo,


Kommentarer
Postat av: Wilma ryttare&fotograf

Hej! Var gärna med i min fototävling:



http://wilmaandersoonn.blogg.se/2011/july/foto-tavling.html#comment



2011-07-28 @ 15:25:53
URL: http://wilmaandersoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0