Ridit en häst.

Somsagt blev det paddocken idag med kavaletti. I början vr han väldigt ofokuserad och lättdistraherad, men jag tar det med en nypa salt eftersom att han är 4. Skrittade runt över bommar och försökte mjuka upp honom och få honom uppmärksam i ca 25 minuter, sen började jag trava.

Gick inte alls bra. Han genade, vred halsen så hur jag än försökte styra så kom han bara innåt och lekte travhäst. Efter en stund blev jag bara så trött på honom, och min egna värdelösa ridning så jag gaskade upp mig och red. Mindre volter, hålla honom sysselsatt hela tiden. Då gick han genast mycket bättre och trampade och jobbade på bra stundvis. Travade ca 20 minuter med en paus på ett par minuter i mitten. Skrittade av en runda ute på 15 minuter.


Kommentarer
Postat av: Frida

Så fina ni är :D<3

2011-11-07 @ 17:17:12
URL: http://fridasofiart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0