Snart november..

Sorry för dålig ingen uppdatering. Har först och främst inte suttit sådär väldans mycket vid datorn de senaste dagarna, sista dagarna innan lovet satt jag med läxor och så har jag varit med min älskling som jag inte kommer få träffa förän på lördag typ :'(

Wincent har vilat större delen av förra veckan, tisdag-fredag och i lördags red jag igång honom igen. Vilan har gjort honom gott då han har varit lite matt i pälsen ett tag och inte riktigt lagt på sig varken muskler eller hull. Men i samband med att vilan började hade mamma beställt ett nytt pulver som är för tarmarna, och nu är han mycket finare!

Sebbe har jag inte heller ridit, vilket stör mig. Jag hade helt klart hunnit med det, men jag gjorde det inte? Har himla dåligt samvete över att han inte får komma i första hand. Han är så otroligt pigg och fräsch och mår bra när han blir riden. Dessutom förtjänar han att få va number one för någon. Menar inte att jag funderar på att sälja honom, han dör på vår gård. Men det hade inte varit fel med någon som kan komma och rida och sköta honom ett par dagar i veckan när jag inte hinner. Eftersom att vi ställt om klockan så kommer 2/4 dagar vara mörkt redan när jag kommer hem (kvar över 5), de andra 2 dagarna kommer det vara skymning (kvart över 4).

Nu sitter jag hemma hos Mathilda som sover, och Alice ligger brevid mig och sover hon med. Tur att jag kunde förutspå detta och tog med min dator, hårddisk och bok! Vi har käkat pizza, druckit cola, käkat ben&jerry's, glott skräckfilm och haft megakul, awesome! Innan jag drar hem sen så ska jag rida på Mathildas fjordis, Lima :)

Alice till Mathilda: Diskar du själv?
Jag och Mathilda: HAHAHAHAHAHAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0