Hallå där.

Tröttisemma här då. Torsdagar är sega, vi går till tio över fyra, kommer hem kvart över fem. Men idag hade vi tur och fick sluta en timme tidigare, dvs att jag oxå var hemma en timme tidigare! (y) Mindre kul att mamma berättar när man kommer hem från skolan att pappa ramlat ner från en stege när han höll på och greja på huset och ramlade rakt på ställningen så han fått åka ambulans till sjukhuset, pappi då :( ♥ Nu är han iallafall hemma, rätt så mörbultad med ett blåmärke som täcker halva ryggen, men inga brutna ben!

Sen är det ju ganska så underbart att komma ut till stallet och upptäcka att väldens bästa mamma har mockat alla boxar, tack mammi ♥ Red ut Wincent och klättrade lite upp och ner, det va en piggelinpolle som tyckte det var kul att komma ut. Man märker verkligen när han har vilat, då blir han typ överglad när han får komma ut, sötnosen ♥ Va ute i kanske 45 minuter.

Asså, jag har typ dåligt samvete över att jag inte hinner med alla hästarna ordentligt.. Jag vet själv att jag verkligen inte är bra på att använda min tid till att va i stallet istället för att göra annat, men jag hinner inte med alla ändå. Hinner lixom inte mocka tre boxar, rida två hästar och promenera en. Inte ens när mamma mockat alla boxar hinner jag med det. Jag har funderat lite på att kolla med mamma, lägg märke till att jag aldrig kollat med henne innan jag lägger ut det på bloggen för jag vet att hon läser xd, vad hon tycker om att kanske sätta ut annons på honom och se om det finns någon som är intressead av att komma ut och ta hand om honom 2-3 dagar i veckan. Typ mocka, pyssla, rida lite och bara ha kul och få en vän för livet. Tror inte att hon är med på den ideén men vi får väll se vad som händer. Som sagt har jag dåligt samvete, eftersom att jag inte tar vara på det jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0