Wincent 17 september.

Igår så var vi i paddocken. Den har varit hård och vettenfylld men nu var det torr så jag harvade den så den blev mjuk och bra! Som jag skrev innan så var det markarbete som gällde. Jobbade honom med mycket volter och svängar, sen gjorde jag samma sak i trav. Han kändes rätt så avslappnad och lyssnade rätt bra på mig. Ibland blir han ouppmärksam för att det finns så mycket att titta på. Galopperade i båda varven och han galopperade väldigt lugnt. Det var tillochmed så att jag fick driva på honom för att det kändes som om han skulle stanna när som helst. Det var väldigt konstigt då han brukar rusa runt i 120?

Efter galoppen i vänster varv så kändes han sjukt avslappnad. Han har nog aldrig känts så fin! Men jag är helt slut efter att varv i galopp, varesig han ligger på eller inte så är det inte ens dans på rosor att få honom och galoppera på. När vi sen skulle galoppera i höger varv så gick det ganska lätt att fatta galopp, det brukar annars ta nått varv eftersom att han inte kan galoppskänkeln.

Till sist så hade jag fem bommar på marken och ett liten kryss på ca 30 cm som vi travade över ett par gånger. Första gången förstod han inte riktigt och han visste inte riktigt var han hade sina fötter. Han försökte smita utanför och då gällde det att parera honom. Andra gången gick det bättre då hade jag ett jämnt stöd i händerna och höll om honom mer med benen. Nu var han ju med på noterna men försökte fortfarande smita på sidorna, det gjorde han alla gånger. Han var duktig och några gånger så kom han helt perfekt över! Hade fötterna på precis rätt ställe och lagom fart.

Detta var definitivt ett av de bättre ridpassen i paddocken! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0