Januari, Februari, Mars 2012.

Januari
Jag startade 2012 tillsammans med min fina pojkvän och fina vännen Frida, framför en film med en burk glass i näven. Gick på en något spänd mellandagsrea med Mathilda och passade hennes hästar. Jag fasade för att börja skolan igen och skolångesten var värre än den någonsin varit innan, dock inte av den vanliga anledningen i form av läxor och att behöva sitta inspärrad hela dagarna. Trivdes inte i skolan och mådde pyton. Höll dock uppe ljuset här på bloggen rätt bra. Kika tillbaka till inläggen från Januari så skulle ni aldrig kunna gissa hur dåligt jag mådde. Dessutom verkar det som om den första snön äntligen kom fast jag önskade den inte. Snö resulterade i en pigg arab som inte var så samarbetsvillig. Fotade endel, spenderade väldigt mycket tid med min familj ute vid öppen eld hela kvällarna och gjorde en deal om en IPhone och ett rent kök i tre månader. Var även sjuk ett par dagar och bloggen fick sig en helrenovering utan dess like. Lade upp bilder jag tagit på Frida från tiden hon spenderade här samt bilder hon tog på mig.
 
 
Februari
Denna månad fortsatte i samma anda, tills jag rätt tidigt in i Februari insåg att jag kan inte fortsätta såhär. Jag ryckte upp mig och fixade problemet. Jag tog tag i det som så länge plågat mig och det var ett av de bästa besluten jag tagit. Jag mådde snabbt bättre och skolångesten började sakta men säkert försvinna. Hade mina ups and downs med Wincent under våra ridpass nere på fältet i snön under månskenet. Tydligen hade vi ett väldigt stort up ser jag när jag kollar tillbaka, synd att jag inte kommer ihåg det bara.. Fotade hästarna, fortsatte hålla ordning i köket även och jag missade då och då. Blev sjuk igen under sportlovet och åkte iväg på tjejkväll för tidigt vilket resulterade i att jag blev sjuk igen bara några dagar senare. Hade en downkväll och var så arg på min pojkvän för att han lovade mig att träffas och sen ändrade sig för att han lovat en av sina kompisar efteråt. Made no sense och jag var sjukt sur och besviken. Verkar även som om jag var himla bra på att göra mitt skolarbete och sova i tid? Hm, kanske skulle återgå till det. Firade dessurom sex månader med Wincent!
 
AUGUSTI → FEBRUARI
 
Mars
Började med att gå tillbaka till skolan i ett par dagar, sen blev jag jättesjuk igen. Tror aldrig jag varit sjuk så mycket som jag var denna korta tid. Mådde pyton och kunde knappt röra på mig utan att dö typ. Blev tillslut frisk igen och hade ungefär ett ton skolarbete att ta igen. Skaffade min Tumblr och tog en bloggpaus. Mitt minne suger så vet inte riktigt vad som hände två veckor i mitten av Mars men det verkar som om vi började fota alltmer i skolan, var i Åkulla och åkte längdskidor, jag fick min IPhone och var allmänt jättelycklig över det. Jag och Anders hade 1½ år tillsammans och jag hade kommit in i värsta Hungerspelsberoendet. Jag levde och andades Hungerspelen. Kollade på trailern hundra gånger om, reblogade allt på Tumblr och räknade ner till biopremiären. Gick på premiären med min pojk eftersom att Sofie bailed on me, och blev besvilen. Hade höga förhoppningar och kände mig rätt.. tillplattad efter att ha sett filmen som bara kändes halv. Jag var och är medveten om men det kändes som om det viktigaste var bortplockat. Red tillsammans med min lillebror, åt våfflor på våffeldagen och kom in i en relativt hälsosam period där jag åt bra och nyttig mat i stort sett hela tiden. Fick en uppgift på Medieproduktionen som löd, fotomaraton.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0