Nytt år och sånt.

Har haft x antal händelserika dagar i rad nu med lika varierande spännande saker som hänt. Till att börja med firade jag nyår tillsammans med Mathilda och Sofie. Vi kollade film, åt morötter med dipp och sköt korken på våran pommac klockan 12! Fotade även lite fyrverkerier men fick inte rätt på inställningarna förän till slutet tyvär..
 
 
Har även blivit en hel del häst. Har börjat sätta igång Wincent efter lite drygt en månads vila, och det har varit lite som att sitta på en tickande bomb emellanåt. Nu har han iallafall gjort av med den mesta överskottsenergin. Den försvann mystiskt dagen efter att han blev rädd för en snöhög och kastade av mig innan det var full sula hem igen.. hm.
 
I torsdags var jag och mamma en tripp ner till skåne för att hämta hem Zerox som är filuren som flyttar in hos oss fram till sommaren. Han och mamma är träningskompisar och ska tillsammans träna och gå ner i vikt! Jag ska rida igång och muskla honom de första veckorna innan mamma hoppar upp, tills vidare kommer hon promenera med honom när jag inte hinner.
 
 
Igår var vi ute med Wincent och Zerox. Jag red på W och mamma promenerade Z. Idag red jag honom och mamma tog Sebbe på linan. Han är så sjukt tjock.. Späcket på halsen har börjat tippa över åt höger.. Han är iallafall jättego att sitta barbacka på, som en fåtölj :3
 
 
Nu ska jag ta det lite lugnt innan jag behöver ta mig upp och städa mitt rum. Min fina pojk kommer hit ikväll! Har inte träffat honom sen julafton.. Alltför längesen.
 
Hoppas ni har haft ett par bra dagar ni med, det har jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0